SEO nie je šprint: Ako prebieha štvoročná cesta k úspechu s proaktívnym klientom?
V tejto prípadovej štúdii vám priblížime štvorročnú spoluprácu s jedným z našich kľúčových klientov – Union.

- Klient Union poisťovňa
- Trvanie kampane 2019-2022
- Agentúra SEOLINE
Spolupráca so SEOLINE nám pomohla dosiahnuť naše SEO ciele v náročnom poistnom segmente. Rýchlo pochopili špecifiká nášho biznisu a nastavili efektívnu stratégiu, ktorá reflektovala naše potreby. Oceňujeme ich proklientský prístup a ochotu prispôsobiť sa.
Čo sa nám podarilo dosiahnuť
Výsledky štvorročnej spolupráce:
-
60%
Organická návštevnosť vzrástla takmer o 60 %.
-
50%
Viditeľnosť v neplatenom vyhľadávaní na Google sa zvýšila o takmer 50 %.
-
10x
Blogové články dosiahli až desaťnásobný nárast v zobrazeniach.
-
+ 1300
Stránka union.sk sa na konci roka 2022 zobrazovala na prvej stránke Google na o 1 300 viac kľúčových slov než v roku 2019.
-
9,5x
Pri poistení áut nárast výnosov 9,5-násobne oproti roku 2019.
-
2x
Pri zdravotnom poistení viac než dvojnásobný nárast leadov.
Naša stratégia od roku 2019
Pri vstupe do spolupráce mal klient silnú doménu a kvalitné externé odkazy. Prístup sme rozdelili do troch hlavných oblastí – poistenie áut, cestovné poistenie a zdravotné poistenie. Každá oblasť mala individuálnu stratégiu, samostatné reportovanie a hodnotenie výkonnosti.
Kľúčové aspekty stratégie:
- Klient disponoval silnou doménou a kvalitným portfóliom externých odkazov.
- Stratégiu sme mali rozdelenú na tri hlavné divízie: Motor, Travel a Zdravie. Každej sme sa venovali individuálne s dedukovanými reportami a vyhodnocovaním.
- Lekársky portál, s ktorým sme spolupracovali, mal vysokú odbornú skúsenosť na tvorbu kvalitného a užitočného obsahu.
- Články s rozsahom 700 – 1 100 slov boli optimalizované pre SEO s dôrazom na relevantné kľúčové slová.
- Publikačný plán kombinoval obsahový marketing, EEAT so SEO.
- Zamerali sme sa na kľúčové výrazy so strednou až vyššou vyhľadávanosťou (200 – 5 000 mesačne).
- Články sa pripravovali tak, aby obsiahli vždy pri téme aj hlavné benefity, ktoré Union ponúka pre svojich poistencov.
Vývoj spolupráce: Časová os míľnikov
Počas 4 rokoch sa toho môže udiať mnoho. Rok po začiatku spolupráce sa nám podarilo zvýšiť organickú návštevnosť už o viac ako 50%. Najsilnejším “ťahačom” návštevnosti boli témy z oblasti zdravia, kde sme spolupracovali so Slovenským pacientom a tvorili unikátny obsah na blogu.
COVID-19 spôsobil zhoršenie výsledkov v kategóriách s cestovným poistením do zahraničia, ale nás to neodradilo. Zamerali sme sa v tom čase primárne na poistenie na hory na Slovensku. Každý rok priniesol nové výzvy aj úspechy:
- 2020: Organická návštevnosť vzrástla o 50 %, najmä vďaka témam zo zdravotníctva a spolupráci so Slovenským pacientom.
- COVID-19: Pokles dopytu po cestovnom poistení, zameranie sa na poistenie na hory na Slovensku.
- 2021: Redizajn loga a webu, riešenie indexácie stránok, migrácia obsahu z ONLIA na Union.
- 2022: Analýza kľúčových slov pre blogy v segmente zdravotného a automobilového poistenia, migrácia obsahu z promama.sk na union.sk (výsledkom bolo 39 000 nových zobrazení a priemerný čas na stránke cez 5 minút).
Organická návštevnosť a viditeľnosť
Návštevnosť z organického vyhľadávania prvým rokom po zavedení stratégie narástla o 50%. Dôvodmi takéhoto skokového nárastu boli (okrem optimalizácií a off page SEO) aj vyhľadávané zdravotné a bezpečnostné témy ohľadne COVID-19 a založenie nových poistení od Slovákov vracajúcich sa na Slovensko zo zahraničia.
V roku 2021 sa situácia oproti predošlému roku trochu stabilizovala a zároveň klient v tomto období menil webovú stránku. To zapríčinilo razantnejší pokles organickej návštevnosti v dvoch mesiacoch v tomto roku.
- Prvý rok spolupráce priniesol 50 % nárast organickej návštevnosti.
- V roku 2021 došlo k poklesu kvôli redizajnu webu a COVID-19, no následné optimalizácie priniesli stabilizáciu.
- V roku 2022 sa návštevnosť medziročne zvýšila o takmer 21 %.
- Celkovo organická návštevnosť za 4 roky vzrástla o 60 % od začiatku spolupráce.

Vedeli ste, že až 70% všetkých kliknutí v Google tvoria kliknutia na výsledky na 1. strane? Z toho prvých 5 organických výsledkov v Google získa až 67,60% klikov.
Len 30% ľudí sa preklikne aj na 2. stranu a s každou ďalšou stranou sa toto percento znižuje.

Len si sami spomeňte, kedy naposledy ste sa dostali na druhú, tretiu alebo štvrtú stranu v Google?
Posun kľúčových slov v Google
Ako sme poctivou prácou udržiavali silné pozície v Google a zároveň zlepšovali tie horšie, darilo sa nám každým rokom zvyšovať zobrazenia webovej stránky.
- Viditeľnosť webu v organickom vyhľadávaní stúpla o takmer 50 %.
- Blogové články získali desaťnásobne viac zobrazení.
- V roku 2022 bola stránka union.sk na prvej stránke Google pri o 1 300 viac kľúčových slov ako v roku 2019.

Výber posunutých kľúčových slov

Zobrazenie blogov na prvej strane v Google

Rast výnosov a leadov
SEO má významný vplyv na výkonnosť v oblasti konverzií a leadov:
- Pri poistení áut sa výnosy zvýšili 9,5-násobne oproti roku 2019.
- Lead generation v zdravotnom poistení vzrástol viac ako dvojnásobne.
- Podiel objednávok cestovného poistenia z organického vyhľadávania vzrástol z 35 % (2019) na 54 % (2022).
- Podiel SEO na leadoch pre zmenu zdravotného poistenia narástol z 30 % na 44 %.
O klientovi: Union ako stabilný hráč na trhu
Reč je o jednej z troch poistných spoločností so sídlom na Slovensku. Sme radi, že sme 4 roky mohli byť súčasťou efektívnej spolupráce s Union, ako s jednou z popredných poisťovní na trhu.
Špecializuje sa na životné poistenie, neživotné poistenie, cestovné poistenie, majetkové poistenie, poistenie vozidiel a ďalšie. Ich cieľom je poskytovať klientom bezpečnosť a ochranu prostredníctvom poistných produktov a služieb.
Union zdravotná poisťovňa sa špecializuje na poskytovanie zdravotného poistenia. Je to súkromná zdravotná poisťovňa, ktorá ponúka rôzne druhy poistných plánov a služieb zameraných na zdravotnú starostlivosť. Ich poistné produkty zahŕňajú základné zdravotné poistenie, doplnkové zdravotné poistenie, poistenie pre deti, poistenie pre študentov a ďalšie.
Práca na SEO vo vysoko konkurenčnom prostredí poisťovníctva je výzva, s ktorou sa SEOLINE popasovalo veľmi dobre. Myslím si, že veľmi rýchlo navnímali špecifiká nášho biznisu aj rozdiely medzi verejným zdravotným poistením Union zdravotnej poisťovne a komerčnými produktmi Union poisťovne. Spoločne sme si tak mohli nastaviť efektívnu stratégiu, ktorá zrkadlila naše potreby a v konečnom dôsledku nám pomohla dosiahnuť naše stanovené ciele. Veľmi si cením, že spolupráca so SEOLINE sa neobmedzuje na briefy a reporty, ale ide o agentúru, ktorá je veľmi proklientsky orientovaná a navzájom si sme vždy dokázali vyjsť v ústrety.