SEO, ktoré prepojilo gazdinky a čistiace prostriedky
V spolupráci s content agentúrou Ponyhouse sme pomohli klientovi HG zvýšiť viditeľnosť produktov a značky v Google cez strategickú SEO kampaň. Cieľom bolo efektívne prezentovať ich širokú ponuku domácich a exteriérových čistiacich prostriedkov potenciálnym zákazníkom.
Cieľom bolo efektívne prezentovať ich širokú ponuku domácich a exteriérových čistiacich prostriedkov potenciálnym zákazníkom.

- Klient HG International b.v.
- Spoluautor Ponyhouse
- Trvanie kampane 6/2023 – 12/2023
- Agentúra SEOLINE

Výzva
Spolupráca na SEO s klientom HG začala v júni 2023 na SK a CZ trhu. Klient nás oslovil s tým, že sa nezobrazuje na Google na Slovensku a v Česku, a primárne chce zvýšiť návštevnosť a s ňou spojené leady na stránkach.
Leady má HG zadefinované ako prekliky ku konkrétnym predajcom, kde vie zákazník produkt už aj nakúpiť. V úvode spolupráce sme zistili, že sa klient skoro vôbec nezobrazoval na nebrandové výrazy v Google.sk ani Google.cz. Zároveň jeho weby a ich textácie nebola v závislosti na ciele klienta nastavená správne.
Ciele
Na začiatku spolupráce mal klient budget schválený do konca roka. Preto sú KPIs neštandardne nastavené iba na 6 mesiacov.
- Zvýšenie organickej návštevnosti o 5%.
- Zvýšenie počtu kľúčových slov NON BRAND na prvej strane o 85.
- Zvýšenie organických leadov o 4%.
Výsledky
Do pol roka sa nám podarilo zvýšiť:
Organická návštevnosť – 1 rok

Ďalšie úspešné výsledky
-
+ 30 %
Zvýšili sme pomer návštev z nebrandových výrazov voči brandovým o 30%,
-
3 x
Väčší počet kliknutí na NON brand výrazy skoro 3-násobne, čo je o 265 kliknutí mesačne naviac.
-
+ 50 %
Zvýšili sme zobrazenie webu na brandové slová v neplatenom Google sa za 6 mesiacov o 50%.
-
+ 35
Zvýšenie počtu nebrandových kľúčových slov, s ktorými sa HG zobrazuje na prvej pozícii o 35 na oboch weboch.
(Skoro 7x viac ako v úvode spolupráce.) -
+ 10
Zvýšenie sily a autority domovskej stránky z 29 na 39.
-
+ 130
Pomocou dobre nastavených FAQ a kľúčových slov
v blogoch a tipoch sme za 6 mesiacov získali 130 snippetov
(paragraph a list) z 871 možných a stále rastieme.
Ciele sme suverénne preskočili. Okrem toho, že sme podporili nebrandové výrazy a cez ne sa dostalo niekoľko násobne viac zákazníkov na web, zvýšili sme aj pomocou “problem solving” blogových článkov a komplexnej SEO stratégie povedomie o značke.
Počas obdobia spolupráce sezóna a dopyt klesal. Takže môžeme tvrdiť, že za rastúcimi výsledkami nemôže zýšený dopyt.
Počet leadov klimatizácie
Naše riešenia
Vybrali sme najsilnejšie kategórie na webe z pohľadu marže produktov a obľúbenosti a v nich najpredávanejšie produkty. Upravili sme ich landing pages podľa SEO špecifikácií.
Stratégiu sme rozdelili na:
- Podporu brandu HG v organickom vyhľadávaní
- Podporu jednotlivých produktov v organike
- Pomoc gazdinkám s radami ako efektívne vyčistiť domácnosť
Kroky k tomu, aby sme na konci roka videli pozitívne výsledky a rastúcu krivku grafu boli prioritne zamerané na obsah.

Našou esenciou v SEO
stratégii bol primárne
kvalitný obsah na webe:
Cez tématickú mapu pre content v SEO sme pripravili do detailov prepracovaný publikačný plán s primárnymi, sekundárnymi a terciálnymi kľúčovými slovami, ktoré odkazovali medzi sebou na špecifické produkty a nadväzujúce články.

Pomocou tejto analýzy sme vytvorili Tipov pre gazdinky a gazdov, ktoré boli SEO optimalizované a zameranéna využiteľnosť HG produktov.
Každý článok obsahuje ďalšie témy, ktoré by užívateľa mohli zaujímať ale hlavne odporúčaný produkt na jednotlivý problém, takže si ho užívateľ ihneď môže pozrieť, a kúpiť u predajcu.
Predbehli sme konkurenciu
rýchlym tempom
Pomocou tvorby Tipov pre gazdinky a gazdov, ktoré boli SEO optimalizované a zamerané na využiteľnosť HG produktov sme do 6 mesiacov dostali 35 slov na prvú pozíciu a predbehli tak konkurenciu rýchlym tempom. Každý článok obsahuje aj FAQ na zvolené vyhľadávané výrazy.
Aj týmto sme podporili zobrazenia webu vo featured snippets
(konkrétne sme ich tam dostali 132 z 0).
Zobrazenie na 1. strane Google
Externý a interný linkbuilding
Za pol roka sme s klientom vypublikovali nové články na podobne tematické domény a magazíny na tému čistenie, údržba a starostlivosť o domácnosť. V rámci článkov sme vsadili na kľúčové slová, ktoré sú menej konkurenčné a zároveň majú dobrú vyhľadávanosť.
Avšak oveľa väčší dôraz sme dávali do blogových obsahov, ktoré mali vzdelávací charakter a pomohli zákazníkovi s jeho problémom. Tie boli pripravované strategicky s prihliadnutím na konkurenciu, vyhľadávané trendové výrazy, a hlavne na produkty, ktoré HG k danému problému odporúča.
Dokopy sme spoločne vytvorili
100+
Nových špecializovaných
blogových obsahov.
+160
Spätných odkazov
na externých doménach.
Nástroje, ktoré sme použili:









