SEO, ktoré prepojilo gazdinky a čistiace prostriedky

V spolupráci s content agentúrou Ponyhouse sme pomohli klientovi HG zvýšiť viditeľnosť produktov a značky v Google cez strategickú SEO kampaň. Cieľom bolo efektívne prezentovať ich širokú ponuku domácich a exteriérových čistiacich prostriedkov potenciálnym zákazníkom.

Cieľom bolo efektívne prezentovať ich širokú ponuku domácich a exteriérových čistiacich prostriedkov potenciálnym zákazníkom.

HG International b.v. logo
  • Klient HG International b.v.
  • Spoluautor Ponyhouse
  • Trvanie kampane 6/2023 – 12/2023
  • Agentúra SEOLINE

Výzva

Spolupráca na SEO s klientom HG začala v júni 2023 na SK a CZ trhu. Klient nás oslovil s tým, že sa nezobrazuje na Google na Slovensku a v Česku, a primárne chce zvýšiť návštevnosť a s ňou spojené leady na stránkach.

Leady má HG zadefinované ako prekliky ku konkrétnym predajcom, kde vie zákazník produkt už aj nakúpiť. V úvode spolupráce sme zistili, že sa klient skoro vôbec nezobrazoval na nebrandové výrazy v Google.sk ani Google.cz. Zároveň jeho weby a ich textácie nebola v závislosti na ciele klienta nastavená správne.

Ciele

Na začiatku spolupráce mal klient budget schválený do konca roka. Preto sú KPIs neštandardne nastavené iba na 6 mesiacov.

  1. Zvýšenie organickej návštevnosti o 5%.
  2. Zvýšenie počtu kľúčových slov NON BRAND na prvej strane o 85.
  3. Zvýšenie organických leadov o 4%.

Výsledky

Do pol roka sa nám podarilo zvýšiť:

+ 30%

Organickú návštevnosť na oboch weboch sme zvýšili v priemere o 30% (700 návštev mesačne naviac).

+ 320%

Počet kľúčových slov, s ktorými sa HG zobrazuje na prvej strane sme zvýšili o 320%, (114 kľúčových slov naviac pre každý web)

+ 61%

Počet leadov sme zvýšili v priemere o 61%.

Organická návštevnosť – 1 rok

Ďalšie úspešné výsledky

  • + 30 %

    Zvýšili sme pomer návštev z nebrandových výrazov voči brandovým o 30%,

  • 3 x

    Väčší počet kliknutí na NON brand výrazy skoro 3-násobne, čo je o 265 kliknutí mesačne naviac.

  • + 50 %

    Zvýšili sme zobrazenie webu na brandové slová v neplatenom Google sa za 6 mesiacov o 50%.

  • + 35

    Zvýšenie počtu nebrandových kľúčových slov, s ktorými sa HG zobrazuje na prvej pozícii o 35 na oboch weboch.
    (Skoro 7x viac ako v úvode spolupráce.)

  • + 10

    Zvýšenie sily a autority domovskej stránky z 29 na 39.

  • + 130

    Pomocou dobre nastavených FAQ a kľúčových slov
    v blogoch a tipoch sme za 6 mesiacov získali 130 snippetov
    (paragraph a list) z 871 možných a stále rastieme.

Ciele sme suverénne preskočili. Okrem toho, že sme podporili nebrandové výrazy a cez ne sa dostalo niekoľko násobne viac zákazníkov na web, zvýšili sme aj pomocou “problem solving” blogových článkov a komplexnej SEO stratégie povedomie o značke.

Počas obdobia spolupráce sezóna a dopyt klesal. Takže môžeme tvrdiť, že za rastúcimi výsledkami nemôže zýšený dopyt.
Adriana Sečkárová CEO, spoločnosť

Počet leadov klimatizácie

Naše riešenia

Vybrali sme najsilnejšie kategórie na webe z pohľadu marže produktov a obľúbenosti a v nich najpredávanejšie produkty. Upravili sme ich landing pages podľa SEO špecifikácií.

Stratégiu sme rozdelili na:

  1. Podporu brandu HG v organickom vyhľadávaní
  2. Podporu jednotlivých produktov v organike
  3. Pomoc gazdinkám s radami ako efektívne vyčistiť domácnosť
Kroky k tomu, aby sme na konci roka videli pozitívne výsledky a rastúcu krivku grafu boli prioritne zamerané na obsah.
Adriana Sečkárová CEO, SEOLINE

Našou esenciou v SEO
stratégii bol primárne
kvalitný obsah na webe:

Cez tématickú mapu pre content v SEO sme pripravili do detailov prepracovaný publikačný plán s primárnymi, sekundárnymi a terciálnymi kľúčovými slovami, ktoré odkazovali medzi sebou na špecifické produkty a nadväzujúce články.

Pomocou tejto analýzy sme vytvorili Tipov pre gazdinky a gazdov, ktoré boli SEO optimalizované a zameranéna využiteľnosť HG produktov.

Každý článok obsahuje ďalšie témy, ktoré by užívateľa mohli zaujímať ale hlavne odporúčaný produkt na jednotlivý problém, takže si ho užívateľ ihneď môže pozrieť, a kúpiť u predajcu.

Predbehli sme konkurenciu
rýchlym tempom

Pomocou tvorby Tipov pre gazdinky a gazdov, ktoré boli SEO optimalizované a zamerané na využiteľnosť HG produktov sme do 6 mesiacov dostali 35 slov na prvú pozíciu a predbehli tak konkurenciu rýchlym tempom. Každý článok obsahuje aj FAQ na zvolené vyhľadávané výrazy.

Aj týmto sme podporili zobrazenia webu vo featured snippets
(konkrétne sme ich tam dostali 132 z 0).

Zobrazenie na 1. strane Google

Externý a interný linkbuilding

Za pol roka sme s klientom vypublikovali nové články na podobne tematické domény a magazíny na tému čistenie, údržba a starostlivosť o domácnosť. V rámci článkov sme vsadili na kľúčové slová, ktoré sú menej konkurenčné a zároveň majú dobrú vyhľadávanosť.

Avšak oveľa väčší dôraz sme dávali do blogových obsahov, ktoré mali vzdelávací charakter a pomohli zákazníkovi s jeho problémom. Tie boli pripravované strategicky s prihliadnutím na konkurenciu, vyhľadávané trendové výrazy, a hlavne na produkty, ktoré HG k danému problému odporúča.

Dokopy sme spoločne vytvorili

100+

Nových špecializovaných
blogových obsahov.

+160

Spätných odkazov
na externých doménach.

Nástroje, ktoré sme použili: